Tuesday, March 25, 2014

Jessamine But Sakura?

Assalamualaikum wbt..

Lama sungguh rasanya jari-jari ini tidak menari di papan kekunci menaip entry blog Jessamine (Jasmin) ini. Dulu ianya sekadar jessamine. Tapi kini ianya jessamine tetapi sakura. Ceritanya? Tiada yang menarik. Kedua-duanya adalah bunga. Beza dari segi kitaran hidup, variasi warna, populasi dan asal kedua bunga ini tetap ada cuma, mungkin tidak perlu dihuraikan disini. Cuma mungkin, caraku melihatnya yang berbeza, dulu bunga jasmin kuning menjadi hiasan blog ini. Kuning memang warna kegemaranku dulu. Orang kata, lambang keceriaan (Pernah jadi ajk keceriaan kat kelas masa form 1), kegembiraan dan easy-going. Tapi kini blog ini mungkin perlu berwajah baru setelah sekian lama aku meninggalkannya berhabuk :) Kini warna kegemaran juga sudah berubah, lebih gemar pink dan purple. Lebih lembut dan mungkinkah aku bertambah matang? (Hehe)

Baiklah, di sini aku titipkan beberapa gambar kedua bunga yang sangat-sangat cantik ciptaan Allah ni. Bolehkah kita muslimah secantik ini? Boleh! Jaga agama, jaga akhlak, jaga kehormatan. Allah pasti hias kita secantiknya. InshaAllah kamu akan jadi muslimah mukminah wanita paling cantik dan bahagia di dunia dan di syurga. Amin :)

 Warna kuningnya sangat terang, cantiik! Dia wangi juga! Ingin jadi sepertinya?

 Saya sekadar peminat, tapi untuk menanam perlu asah skill dengan ayah dulu ;)


Sakura@Cherry Blossom
  Subhanallah, pasti tertawan hati yang memandang. Bagaimana nak secantik ini agar sentiasa dalam pandangan Allah? *terbang ke langit


Wallahu'alam. Alhamdulillah. Selamat bertemu lagi. ^^

No comments: